przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Zajęcia - Pomiary

 

Temat: Pomiary

Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.

Do pobrania - wersja PDF

Przygotowanie kilku butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą. Butelki są dobrze zakręcone.

• Określanie, ile wody jest w butelce.

Stawia przed dziećmi zakręconą butelkę z wodą.

Pytamy dziecko: Ile jest wody w butelce – dużo, mało?

Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.

• Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.

 Butelki z różną ilością barwionej wody.

Ustawianie butelki na stoliku przed dziećmi.

− Dziecko określają, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.

− Ustawia butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.

− Dmuchają w kolejne odkręcone butelki. Porównują dźwięki wydawane przez nie.

• Zapoznanie z miarą płynów.

Pokazanie butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówimy dzieciom, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.

• Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.

Butelki z wodą, kubek.

Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczą, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określają, gdzie wody było więcej (było tyle samo).

Karta pracy, cz. 4, s. 32–33.

Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach.

Sok jabłkowy, szklanki, kubek plastikowy.

Wlewamy tyle samo soku jabłkowego do przygotowanych różnych szklanek – miarką jest plastikowy kubek. • Dziecko oglądają szklanki i dochodzą do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom w szklankach, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano. Dziecko wypija sok ze szklanek. Wskazywanie butelki, w której zmieści się najwięcej płynu i tej, w której zmieści się go najmniej.  

• Dzieci rysują szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Następnie kolorują butelki, rysują je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.

Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi.

Dla dziecka butelka plastikowa. Ustawia ją względem siebie według poleceń:

− połóżcie butelkę przed sobą, za sobą,

− połóżcie ją po waszej prawej stronie, po waszej lewej stronie,

− turlajcie butelkę po podłodze. itp.

To Top