przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Jak dbać o przyrodę - 28.04

 

Jak dbać o przyrodę

Do pobrania - wersja PDF - 28.04

  • Dzień proponuję zacząć od zaśpiewania naszej piosenki „Ochroń Ziemię”.

Spróbujcie  wyklaskać, wystukać, zorganizować domową orkiestrę do piosenki. Wymyślcie, na czym można w domu zagrać. Wierzę w Waszą kreatywność. Poćwiczycie poczucie rytmu i pamięć muzyczną, a  przy okazji dzieci zapamiętają treść.

  • Zabawa dydaktyczna – „Co zanieczyszcza powietrze”?

Proponuję zacząć od rozmowy na dany temat. Jestem pewna, że Wasze dzieci dużo wiedzą na temat ochrony środowiska. Następnie można posłużyć się obrazkami i omówić je wspólnie z dzieckiem. A także dodać  zanieczyszczenia wody i gleby.

  •  „TAK lub NIE” – zabawa dydaktyczna.
    Spróbujcie razem z dziećmi stworzyć kodeks dobrych i złych działań. Jeśli macie Państwo możliwość wydrukowania kart to zróbcie to i  poproście dzieci, żeby samodzielnie wycięły obrazki. Jeśli nie dysponujecie Państwo drukarką, posegregujcie obrazki na ekranie komputera. Niech Wasze dziecko po obejrzeniu posegreguje je na te, które mają pozytywny wpływ na środowisko i umieści pod napisem TAK , a pod  NIE  – pozostałe, czyli te które negatywnie oddziałują na nasze otoczenie. Przy okazji tego zadania można pobawić się matematycznie: policzyć ile jest obrazków pod TAK i ile pod NIE. Spróbujcie porównać ilość, używając określeń mniej, więcej, o ile mniej, o ile więcej (to ostatnie można sprawdzić poprzez „ustawienie w pary” obrazków dobrego zachowania ze złym, te bez pary dadzą odpowiedz na pytanie).

  • Zabawy badawcze – „Gdzie jest powietrze”?

Rozmowa na temat powietrza – gdzie się znajduje; czy ma kolor, kształt; w jaki sposób można poznać, że znajduje się wokół nas. Poproście dziecko, żeby zamieniło się w naukowca, który bada powietrze i wykonajcie kilka doświadczeń. Potrzebne Wam będą: balon, słomka do napojów, kubeczek z wodą, paski bibuły zawieszone na wstążce lub nitce. No to zaczynamy.

• Doświadczenie z pustą butelką plastikową: ugniatamy otwartą butelkę. Zakręcamy i ugniatamy zamkniętą butelkę. Dlaczego teraz nie możemy zgnieść? Co nam przeszkadza? Co jest w środku?

• Nadmuchiwanie balonów – obserwowanie ich powiększania się, wypuszczanie powietrza z balonów w kierunku własnych twarzy.

• Wciąganie powietrza do płuc i wydychanie go przez słomkę do napojów do kubeczka z wodą – obserwowanie powstających bąbelków.

• Dmuchanie na paski bibuły zawieszone na nitce, lub na paski papieru, na papierową chusteczkę.

• Obserwowanie drzew poruszanych wiatrem.

Wnioski: wyjaśnienie, że powietrza nie można zobaczyć ani powąchać, lecz można poczuć, ale tylko wtedy, gdy porusza się jako wiatr. Podkreślenie znaczenia powietrza dla życia ludzi i zwierząt oraz jego wszechobecności wokół nas. 

Co dziś w książeczce - Karty Pracy „Nowe Przygody…" cz. 4 str. 17.