przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Poszukiwanie oznak wiosny - 1.04

 

Do pobrania - wersja PDF - 1.04

„Tam pod płotem jeszcze śnieg,
A w nim co to? Kwiatek?
To przebiśnieg, a więc wiosna,
Wiosna rządzi światem”
             Fragment wiersza „Znak wiosny” I.R. Salach

3. Środa - 1.04

Poszukiwanie oznak wiosny

Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi:

„Wiosno, gdzie jesteś?"

 Dzieci naśladują czynności i odgłosy, o których opowiada mama lub tata.

 Olek nie mógł się doczekać nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu i jej poszukać (dziecko maszeruje w różnych kierunkach). Zobaczył drzewa z pąkami, delikatnie poruszające się na wietrze (naśladuje poruszające się drzewa i ich szum). W oddali usłyszał śpiew ptaków (naśladuje śpiew ptaków). Nad domem krążyły dwa bociany (biega z szeroko rozłożonymi rękami), a potem brodziły po trawie, wysoko ponosząc nogi, i rozglądały się w poszukiwaniu żabek (maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, rozgląda się na boki). Klekotały cichutko, aby ich nie spłoszyć (cicho naśladuje klekot bocianów). Żabki zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć (naśladuje żabie skoki). Nawoływały się cichutko (cicho kumka), aby nie zwrócić na siebie uwagi. Było ciepło i przyjemnie. Olek przeciągnął się, aby rozprostować kości (przeciąga się). Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową (naśladuje brzęczenie pszczoły). Chłopiec przestraszył się. Zaczął uciekać. Wymachiwał rękami, aby ją odgonić (biega i wymachuje rękami). Nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Olek pochylił się i je powąchał (naśladuje wąchanie kwiatów), a potem głośno kichnął (kicha: aaa… psik!). „Nie muszę już dalej szukać wiosny” – pomyślał zadowolony, a potem, uśmiechnięty, wrócił do domu (maszeruje, uśmiechając się do siebie).

  • Rozmowa na temat wczesnowiosennych kwiatów.

• Karta pracy, cz. 3, s. 58.
Proszę o wspólne przeczytanie  nazw kwiatów. Spróbujcie wyjaśnić, dlaczego niektóre z nich są pod ochroną. Rysujcie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

Pomocne mogą być informacje: ochrona gatunkowa roślin to prawny sposób zabezpieczenia rzadko występujących gatunków dziko rosnących roślin zagrożonych wyginięciem. Gatunków chronionych nie wolno niszczyć, zrywać, zbierać, sprzedawać, nabywać, przewozić przez granicę państwa, nie można niszczyć ich siedlisk itp. W niemal wszystkich państwach są gatunki roślin podlegających ochronie. W Polsce za początki ochrony gatunkowej uważa się przepisy chroniące cisa, jakie obowiązywały już w średniowieczu.

-Postarajcie się zapamiętać nazwy wczesnowiosennych kwiatów.

- Jakie kolory mają: przebiśniegi i krokusy?

- Który kwiat się Wam najbardziej podobał?

- Spróbujcie wyjaśnić pojęcie „Kwiaty chronione”. Co ono może oznaczać?

Np. :- nie wolno ich zrywać

- nie wolno ich deptać

- jest ich coraz mniej, dlatego musimy o nie dbać

  • Teraz zamieńcie się na chwilę we wczesnowiosenne kwiaty. Jak się nazywacie?
  • Zatańczcie do utworu z wcześniejszego filmiku.

Bawcie się dobrze!

  • Karta pracy, cz. 3, s. 59. Kolorowanie rysunków kwiatów. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

Mam dla Was krótki film o wzroście kwiatków. Warto później posłuchać w całości utworu :  
"Wiosna" Antonio Vivaldi:  https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

Film: https://www.youtube.com/embed/8HOt-JHdURk?feature=oembed

  • Po obejrzeniu filmu można wykonać kartę pracy, cz. 3, s. 57.

Oglądanie obrazka sasanki. Powtarzanie jej nazwy. Dorysowywanie brakujących części sasanki na kolejnych rysunkach. Oglądanie obrazków przedstawiających, jak rozwijała się sasanka. Określanie, czego potrzebują sasanka i inne rośliny, żeby się rozwijać.

Polecam utrwalanie poznanej litery a także tych wcześniejszych.

Przypomnę tylko, że wszystkie literki ,które dzieci poznały znajdują się w książce

 Nowe Przygody Olka i Ady – Przygotowanie do nauki czytania, pisania i liczenia.

Przygotowałam dla Państwa propozycję stron, na których można znaleźć ciekawe karty pracy lub gry edukacyjne (oczywiście z kontrolą ze strony rodzica)

  • Po obejrzeniu filmu można wykonać kartę pracy, cz. 3, s. 57.
    Oglądanie obrazka sasanki. Powtarzanie jej nazwy. Dorysowywanie brakujących części sasanki na kolejnych rysunkach. Oglądanie obrazków przedstawiających, jak rozwijała się sasanka. Określanie, czego potrzebują sasanka i inne rośliny, żeby się rozwijać.

Polecam utrwalanie poznanej litery, a także tych wcześniejszych.
Przypomnę tylko, że wszystkie literki, które dzieci poznały znajdują się w książce: Nowe Przygody Olka i Ady – Przygotowanie do nauki czytania, pisania i liczenia.

Przygotowałam dla Państwa propozycję stron, na których można znaleźć ciekawe karty pracy lub gry edukacyjne (oczywiście z kontrolą ze strony rodzica):
http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-dla-dzieci-szablony-z-duza-czcionka/pisupisu.pl