2. Wtorek - 31.03
Odkrywamy literkę c, C
Do pobrania - wersja PDF - 31.03
Dziś najważniejszą osobą w grupie byłaby Nadia, ponieważ jej literka ze znaczka obchodzi dziś urodziny.
Nadio, możesz czuć się wyjątkowo podczas wykonywania dzisiejszych zadań, a po powrocie do przedszkola usiądziesz na tronie i utrwalimy Twoją literkę.
Normalnie podczas zajęć każdy z wyrazów podzielilibyśmy na sylaby i głoski, przeliczylibyśmy ilość głosek i wybralibyśmy zwycięzcę, czyli wyraz z największą liczbą głosek.
Można zaprezentować poniższą planszę i omówić wygląd litery c, C, poprosić dziecko żeby paluszkiem przejechało po literkach, następnie napisać ją w powietrzu, na dywanie lub na plecach rodzica.
Następnie w warunkach przedszkolnych dokonalibyśmy analizy wyrazu cebula, czyli podzielilibyśmy wyraz na sylaby, głoski, zbudowalibyśmy model wyrazu cebula i z chętnymi dziećmi oznaczylibyśmy samogłoski i spółgłoski(samogłoski to te czerwone a spółgłoski to niebieskie).Nie jest to wymagana wiedza, ale zazwyczaj dzieci są chętne i ciekawe więc omawiamy ten podział.
Zachęcam do wykonania zadania, które zaczynamy od opisania co przedstawia obrazek, określania pierwszej głoski w słowie cebula i nazwach rysunków. Następnie rysujemy po śladach trzy obrazki a jeden wybrany kolorujemy. Na zakończenie zaznaczamy litery c, C w wyrazach.
Można również wspólnie przeczytać tekst słowno – obrazkowy ze str.61.